RIFT - Planes of Telara

User avatar
Scon
Site Admin
Posts: 2314
Joined: 06 Apr 2009, 14:52
Main Game: Real life
Location: Gorinchem
Contact:

RIFT - Planes of Telara

Post by Scon »

.............Image

Een nieuwe MMO in een dynamische wereld. Release begin maart op dit moment in beta. Check de website http://eu.riftgame.com/en/ en schrijf je in voor de beta. Rift combineert veel goede elementen van WoW met betere grafics en een wereld die constant verscheurd wordt door invasielegers van monsters. Alleen door samen te werken met andere spelers zijn deze te stoppen.
User avatar
Hastur
Member
Posts: 233
Joined: 08 Apr 2009, 22:56
Main Game: Ingress
Location: Amsterdam

Re: RIFT - Planes of Telara

Post by Hastur »

Ik ben vooralsnog niet onder de indruk van RIFT. Ik vind het ontoegankelijk en door de vele class combinaties ook erg ingewikkeld. En ik ben niet echt te spreken over de gekoze art style. Het ziet er daardoor vind ik nogal amateuristisch uit.
Image
User avatar
Scon
Site Admin
Posts: 2314
Joined: 06 Apr 2009, 14:52
Main Game: Real life
Location: Gorinchem
Contact:

Re: RIFT - Planes of Telara

Post by Scon »

Die mening deel ik niet. Grafisch is het een prachtig spel. Maar het staat of valt wel met de grafische mogelijkheden van je pc uiteraard. Jammer dat het je niet kan boeien.
Washini

Re: RIFT - Planes of Telara

Post by Washini »

Als je jaren andere MMO's gespeeld hebt, en dan plots veranderd, is het wel even aanpassen.
De eerste keer toen ik WoW opstarte, keek ik ook scheel op alles wat me te doen stond.

Grafisch vind ik het best aangenaam, al draait m'n pc lekker warm met alles op maximum. Enkel in dicht bevolkte gebieden (sanctum, rifts, etc) zakt m'n fps. Maar met wat bij te schroeven (schaduwen uit bvb), valt het allemaal wel mee.

Ik heb bèta 5 en 6 gespeeld, en ik moet ook wel toegeven: 4 classes met elk 8 souls. Dat vraagt om balancing. Ik hoop dat ze erin slagen om dit allemaal mooi uit te werken. Al valt het nu wel op dat van de 8 souls, er telkens een 4 - tal populair zijn (bvb; Cleric - shaman is niet echt populair, warden/sentinel/purifier vind je op elke pixel van je scherm).

Ik zelf heb een lvl 18 Blade Dancer / Assassin / Nightblade en een lvl 11 Cleric healer.

Het spel heeft potentieel. Ze moeten de vergelijking met WoW doorstaan, hun classes goed uitbalanceren (zowel PvP als PvE), goeie end game content geven (geen tank en spank bosses zoals in Aion) en een goeie support/patch/dev/ .... leveren. Het zal nooit geen 12 miljoen leden trekken, maar dat hoeft voor mij ook niet.
User avatar
Hastur
Member
Posts: 233
Joined: 08 Apr 2009, 22:56
Main Game: Ingress
Location: Amsterdam

Re: RIFT - Planes of Telara

Post by Hastur »

Ik heb net een nieuwe videokaart (een Radeon 6850), dus daar kan het niet aan liggen. Het is enkel een kwestie van smaak. Ik vind RIFT er zo lelijk uitzien. Ik wacht wel op TOR en Guildwars 2, die zien er tenminsten leuk uit. :P
Image
User avatar
Praetoriax
Member
Posts: 268
Joined: 20 Jun 2009, 13:38
Main Game: Pokimoan! 18+
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: RIFT - Planes of Telara

Post by Praetoriax »

Vergeet Dark Millenium niet! En als je MMO lust tot die tijd tevreden gesteld moet worden zie ik je graag in Champions Online ;). Niet state of the art maar vol met content, een leuke manier om de tijd to doden.
"There is nothing more exhilirating in life then being shot at... without result."
- W. Churchill.

Awaiting: Company of Heroes 2
Playing: PlanetSide 2 & Stellar Impact & Firefall & Mechwarrior MMO
User avatar
Hastur
Member
Posts: 233
Joined: 08 Apr 2009, 22:56
Main Game: Ingress
Location: Amsterdam

Re: RIFT - Planes of Telara

Post by Hastur »

@Praetoriax Superhelden MMO's zijn niet mijn ding, weet ik inmiddels. :P

Hoewel ik het niet moeders mooiste vind, heb ik RIFT toch maar gepreordered. Want ik vind het wel weer eens leuk om samen met jullie een mmo te spelen.
User avatar
Scon
Site Admin
Posts: 2314
Joined: 06 Apr 2009, 14:52
Main Game: Real life
Location: Gorinchem
Contact:

Re: RIFT - Planes of Telara

Post by Scon »

Zo zie je maar, grafische voorkeur is ook niet alles :mrgreen:
User avatar
Praetoriax
Member
Posts: 268
Joined: 20 Jun 2009, 13:38
Main Game: Pokimoan! 18+
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: RIFT - Planes of Telara

Post by Praetoriax »

Daarom dus ook geen rift voor mij... vind content toch iets belangrijker :)
"There is nothing more exhilirating in life then being shot at... without result."
- W. Churchill.

Awaiting: Company of Heroes 2
Playing: PlanetSide 2 & Stellar Impact & Firefall & Mechwarrior MMO
User avatar
Scon
Site Admin
Posts: 2314
Joined: 06 Apr 2009, 14:52
Main Game: Real life
Location: Gorinchem
Contact:

Re: RIFT - Planes of Telara

Post by Scon »

Praetoriax wrote:Daarom dus ook geen rift voor mij... vind content toch iets belangrijker :)

Als je daarmee doelt op het feit dat Rift geen conent genoeg heeft dan heb je het echt genoegelijk mis hoor.
Post Reply